تبلیغات
مطالب اینترنتی - آیرودینامیک خودرو
 
مطالب اینترنتی
دوشنبه 23 اسفند 1395 :: نویسنده : نویسنده وبلاگ
» :: آیرودینامیک خودرو
معنی ایرودینامیك در اصل، چیزی به جز مطالعه رفتار هوای متحرك نیست. اگر بخواهیم از رفتار هوا به نفع خود استفاده كنیم، باید ببینیم كه هوا به هنگام حركت چگونه عمل می كند. از آزمایشات با دوچرخه یا اتومبیل بدون سقف و همچنین از تجربیات خود در مورد تأثیر هوای توفانی. می دانیم كه یك تندباد دارای چه نیروی عظیمی است؛ كار یك متخصص ایرودینامیك این است كه از این نیروی عظیم برای بالا نگهداشتن هواپیما استفاده كند؛ برای مثال، اگر یك هواپیما ٧۵ تن وزن داشته باشد، بالهای آن باید طوری طراحی شوند كه جریان هوا بتواند در آنها فشاری معادل ٧۵ تن ایجاد كند. هدف طراح بال اینست كه باد نسبی فقط مقدار نیرویی را تولید كند كه آن نیرو هواپیما را به سمت بالا سوق دهد. وی دیگرمایل نیست كه باد نسبی نیرویی هم برای پس زدن و عقب بردن هواپیما ایجاد كند. اما طراح متأسفانه قادر نیست به آنچه می خواهد دست یابد، زیرا جریان هوا در اطراف هواپیما مقداری هم نیروی رو به عقب تولید می كند كه این نیرو حركت رو به جلوی هواپیما را محدود می سازد. نیروی رو به عقب در بین مهندسان هوانوردی به نیروی پسار یا رانش معكوس یعنی نیرویی كه هواپیما را به عقب می كشد، معروف است. شما هم اگر رو به باد ركاب بزنید یا بدوید، احساس خواهید كرد كه نیرویی شما را از عقب می كشد و از پیشرویتان جلوگیری می كند. نیرویی كه رو به بالا عمل كرده، وزن هواپیما را تحمل می كند نیروی برآر (بردارنده یا بالا برنده) نام دارد. پس معلوم می شود كه این مهندسان عمر خود را صرف تلاش برای طراحی بال و بدنه می كنند تا بتوانند به بیشترین نیروی برآر با كمترین نیروی پسار دست یابند. یعنی به چیزی برسند كه در اصطلاح فنی بهترین نسبت برآر به پسار نامیده می شود. حال می توان مشكل آنان را به دوقسمت تقسیم كرد؛ نخست باید كاری كنند كه پسار پیكر اصلی هواپیما (پسار بدنه) تا حد امكان ضعیف و اندك باشد. برای اینكار باید از ایجاد هرگونه پستی و بلندی و استفاده از سطوح زبر و ناصاف جلوگیری كنند و شكل مناسبی برای دم و دماغه هواپیما انتخاب كنند. شكل خوب و مناسب برای پسار كمتر در هوا، كم و بیش باید نظیر شكل بدن ماهی باشد كه در آب پسار چندانی تولید نمیكند. به عبارت دیگر، دماغه هواپیما باید كاملاً گرد باشد و دم آن مخروطی و كشیده. البته ممكن است فكر كنید این نوك دماغه است كه باید مخروطی و تیز باشد، لیكن باید دانست كه این نوع شكل بدنه برای هواپیماهایی كه كندتر از سرعت صوت پرواز می كنند مناسب نیست. از سوی دیگر، اگر مسایل را تا اینجا به دقت دنبال كرده باشید ممكن است سوال كنید كه چرا باید هوای آشفته در پشت سر هواپیما از پیشروی آن جلوگیری كند. در واقع نیز هوا نمی تواند چیزی را به عقب بكشد، چون هوا مثل آب است نه مثل طناب. حتی اگر تكه ای از هوا را به جسمی گره بزنیم نمی توانیم آن جسم را بكشیم، زیرا ذرات هوا از هم باز می شود و گره نیز از بین می رود..

فهرست :

ایرودینامیک خودرو

نیروی درگ چیست؟

ضریب پسار چیست؟

طراحی خودرو

نیروی آیرودینامیکی

گشتاور نیرو جهت

مولفه های نیروی مقاوم

آیرودینامیک و کاهش مصرف سوخت

نتایج چند نمونه طرحهای ایده آل آیرودینامیک

نمومه ی سطح آیرو دینامیکی بر سرعت اجسام

خرید و دانلود محصول

1395/05/10
آیرودینامیک و کاهش مصرف سوخت , ضریب پسار چیست؟ , طراحی خودرو , طرحهای ایده آل آیرودینامیک , گشتاور نیرو جهت , مقاله رشته مکانیک خودرو , مولفه های نیروی مقاوم , نمومه ی سطح آیرو دینامیکی بر سرعت اجسام , نیروی آیرودینامیکی , نیروی درگ چیست؟




منبع :آیرودینامیک خودرو
Images for آیرودینامیک خودرو ایرودینامیک در خودرو - gerdavari www.gerdavari.com/iro-dinamo.aspx‎Cached Similarایرودینامیک در خودرو. نیروی درگ چیست؟ هر خودرو برای حرکت همواره با نیرویی از جانب سیال (هوا) روبرو است،این نیرو همان نیروی درگ است که در مسائل ائرودینامیکی ... ایرودینامیک خودرو khodroha.com/irodinamik-khodro.htm‎Cached Similarایرودینامیك خودرو. معنی ایرودینامیك در اصل، چیزی به جز مطالعه رفتار هوای متحرك نیست. اگر بخواهیم از رفتار هوا به نفع خود استفاده كنیم، باید ببینیم كه هوا به هنگام ... آیرودینامیک - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آیرودینامیک‎Cached Similarمهم‌ترین کاربرد آیرودینامیک در مهندسی هوافضا است. البته آیرودینامیک کاربردهای زیاد دیگری هم دارد. در مهندسی خودرو، از آیرودینامیک برای طراحی بدنهٔ خودرو استفاده ... مقاله آیرودینامیک خودرو - مهندس سلام hieng.ir/دانلود/download/90.../298-مقاله-آیرودینامیک-خودرو.html‎Cached Similarشرح مختصر : معنی ایرودینامیک در اصل، چیزی به جز مطالعه رفتار هوای متحرک نیست . اگر بخواهیم از رفتار هوا به نفع خود استفاده کنیم، باید ببینیم که هوا به هنگام ... دانلود مقاله آیرودینامیک خودرو - پروژه دات کام www.prozhe.com/دانلود-مقاله-آیرودینامیک-خودرو‎Cached Similar29 دسامبر 2012 ... عنوان مقاله : آیرودینامیک خودرو قالب بندی : PDF قیمت : رایگان شرح مختصر : معنی ایرودینامیك در اصل، چیزی به جز مطالعه رفتار هوای متحرك نیست. CLA180 آیرودینامیک ترین خودرو جهان | پدال، مجله خودرو و حمل و نقل www.pedal.ir/بنز/cla180-آیرودینامیک-ترین-خودرو-جهان/‎Cached Similar8 فوریه 2013 ... پس از سال‌ها آزمایش، کار و تلاش،مرسدس ضریب آیرودینامیک مدل CLA180 خود را اعلام کرد که از این به بعد آیرودینامیک‌ترین خودرو نیز شناخته می‌شود. آپارات - آیرودینامیک www.aparat.com/result/آیرودینامیک‎Cached Similarآپارات - آیرودینامیک. ... تونل باد و تست آیرودینامیک بر روی خودرو مدل · automobilengineering ... برندگان مسابقه طراحی آیرودینامیک خودرو با کمترین مقاومت. مهندسی خودرو - آیرودینامیک یا هواپویش خودرو vehicles.blogfa.com/post-42.aspx‎Cached Similarدر مورد خودرو هم به سبب حرکت این جسم سه بعدی برروی جاده و در فضای جو علم آیرودینامیک کاربردهای فراوان داشته و امروزه به عنوان یکی از ارکان اصلی در هنگام طراحی و ... بررسی آیرودینامیك خودرو و تاثیر آن بر میزان مصرف سوخت خودرو www.magiran.com/view.asp?Type=pdf&ID=908693‎Similarموضوعات مورد بحث در این مقاله پیرامون مسائل آیرودینامیك، بویژه آیرودینامیك خودرو می باشند كه پس از بررسی مبانی آیرودینامیك و به عبارتی مبانی مكانیك سیالات به ...




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : نویسنده وبلاگ
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :